perjantai 11. elokuuta 2017

Viides päivä

Tänään on koittanut viides päivä "uutta elämää". Olen pysynyt hyvin karppauksessa eilis iltaa lukuun ottamatta ja silloinkin se oli ns. vahinko. Huomasin nimittäin illalla, kun olin mielestäni kaikki päivän syömiset syönyt, että kaloreita on aivan liian vähän. Siinä sitten puolihätääntyneenä nappasin jääkaapista vain jotain ja join lasillisen piimää. No sen takia sitten päivittäinen hiilihydraattimäärä pomppasi 38 g, kun aikaisempi oli 10 g vähemmän. Yritän päästä ketoosiin ja siksi niin rajoitetut hiilarit näin alkuun. Tosin ketoosi on varmaankin ihan lähellä, kun eilen kävi tuollainen "ruokavahinko", enkä syönyt tarpeeksi.

Ruokapuolesta sen verran, että eilen tein muulle perheelle tomaattista jauhelihakastiketta spagetin kaveriksi. Oli kyllä niin hyvää, että oli pakko päästä osille. Tsekkasin, että ainoa, mikä ylittää hiilarirajani (5 g/100 g) on tomaattipyre. Päätin siis, että syön sitä. Spagetin korvasin keittämällä pikkukattilallisen pakasta kukkakaalia, jonka kypsänä haarukalla pilkoin pieniksi paloiksi. Siihen kastike päälle ja ai että oli hyvää! Pelkäsin, että miten kukkakaali sieltä mahtaa läpi maistua, mutta eipä maistunut juuri ollenkaan. Tätä syön varmasti jatkossakin!

Olen etsiskellyt kovasti sopivaa laihdutus app:ia kännykään ja eri kokeilujen jälkeen olisin nyt  päätynyt, että (minulle) paras sovellut on FatSecret. Siinä on kattava ruokasisältö sisältäen myös kotimaisia toimijoita. Löytyy esiasennettuja esim. Kotipizzan tonnikala-katkarapu salaatti. Siellä on myös painonseuranta ja muistuttaa sähköpostilla, koska on syytä käydä vaa'alla. Itse tosin nyt olen vaakaillut melko tiuhaan tahtiin sattuineista syistä.. :)

Enkä nyt ihan turhaan; tämän aamun saldo näytti -1,8 kg. Aika hyvin neljässä päivässä :) Nyt vaan yritän pitää tästä motivaatiosta ja päätöksestä kiinni.

Liikkumisen suhteen olen ollut nyt hieman aktiivisempi, mutta liikunta on ollut arkista. Eilen illalla, jolloin olisin normaalisti vain löllynyt sohvalla, päätinkin lähteä pojan kanssa leikkipuistoon. Mutta tämä riittää minulle tässä vaiheessa täyttämään tavoitekohtani itseni aktivoimisesta. Pikkuhiljaa, pikkuhiljaa.. Yritän tehdä muutoksia niin pienesti, etten itse sitä huomaakaan. Tulee vähän niin kuin huijattua itsensä liikkumaan :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti